maandag 13 oktober 2014

Gelezen in September

Ondertussen zijn we half oktober en ik kom nog af met wat ik in September gelezen heb. Dat komt omdat deze post geen makkelijke bevalling was. Ik heb veel gelezen in September, mede dankzij de read-a-thon, maar ook omdat ik toen nog een beetje vakantie had. Ik hoop ook dat ik jullie niet te veel verveel met mijn hernieuwde liefde voor boeken?

Soms heb ik het gevoel dat ik over niet veel anders meer schrijf, maar dat is omdat veel lezen zo nieuw is en omdat ik nog aan het uitvissen ben hoe, hoeveel en welke boeken ik op mijn blog aan bod wil laten komen. Ieder boek reviewen zie ik bijvoorbeeld niet echt zitten, maar een massa-review dump zoals vandaag één keer in de zoveel tijd lijkt mij wel iets. Ik ga nog altijd niet ieder boek bespreken, enkel diegene die mij om welke reden dan ook bijgebleven zijn.

Gelezen in September:

  • Ready Player One door Ernest Cline
  • Requiem de Vampierridder, nummer 11
  • The Monstrumologist van Rick Yancey
  • Blogboek door Kelly Deriemaecker
  • Miss Peregrine's Home for Peculiar Children door Ransom Riggs
  • Saga Volume One
  • De Aanslag van Harry Mullisch
  • V for Vendetta
  • Cinder, Glitches & The Queen's Army van Melissa Meyer

De maand begon met Ready Player One van Ernest Cline, een boek dat ik eigenlijk direct opnieuw wou beginnen lezen nadat ik het toeklapte. In het begin was ik niet helemaal overtuigd van dit boek, het begon enorm traag, met iets te veel herhaling naar mijn zin, maar nadat we grondig kennis gemaakt hebben met de wereld in het boek neemt het verhaal plots een sneltreinvaart. Vanaf dan kon ik het amper wegleggen. De spanning droop van de pagina's en het hoofdpersonage wist mij een paar keer serieus te verrassen. Een dikke aanrader dus!

Ik kon ook eindelijk de nieuwe Requiem de Vampierridder bemachtigen. Nummer 11 in deze reeks blies mij niet omver, maar de reeks in totaal: dikke waaw. Alleen al omwille van de artwork, zo zalig getekend! Ook de wereld waarin deze strips zich afspelen is af. Af, maar twisted..

Boek nummer drie afgelopen maand was The Monstrumologist door Rick Yancey, een horror boek! Ik was heel erg benieuwd naar dit boek, nadat ik de naam een paar keer had horen vallen op The Readables. Toen ik een jaar of 8 was las ik heel vaak horror verhalen, dat waren de boeken waarin ik mij thuis voelde, ook al wou dat zeggen dat ik 's avonds voor het slapen gaan eens onder mijn bed moest kijken om zeker te zijn dat er niets zat. Het was dus een beetje uit nostalgie dat ik naar dit boek greep en ik werd niet teleurgesteld! Ik vond het verhaal erg leuk, af en toe werd er wat met moeilijke woorden gestrooid om de wetenschappelijke kant van Monstrumology te benadrukken en af en toe keek ik eens extra over mijn schouder 's avonds, voor de zekerheid. ;)

Miss Peregrine's Home for Peculiar Children was het volgende boek dat ik vast nam. Dit boek nam me onmiddellijk mee in zijn wereld en het duurde niet lang voor het uitgelezen was. Ik kijk al uit naar boek twee in deze reeks (dat al uit is, maar ik ben het zelf nog een beetje aan het uitstellen), want volgens mij staan er ons spannende tijden te wachten!

Tijdens de read-a-thon las ik ook het het eerste deel in de Saga reeks. Ook over deze graphic novel had al heel wat positief gehoord en gelezen. Ik ben nogal vaak picky als het op strips aankomt, omdat ik de tekenstijl enorm belangrijk vind en toen ik hem in de lokale stripwinkel in mijn handen had, bleek hij ook nog eens prachtig getekend én ingekleurd. Van zodra hij hier door de brievenbus viel (sorry lokale stripwinkel) las ik hem uit. Het verhaal zit goed in elkaar, de fantastische elementen zijn fantastisch en ik hou echt van de hoeveelheid fantasie die in dit verhaal zit, zonder dat het kinderachtig wordt. Nummer twee & drie staan hier op de wishlist!

Het laatste boek dat ik in september las, was Scarlet, deel twee van The Lunar Chronicles serie. Ik las boek één, Cinder, al een hele tijd geleden en moest Scarlet toen als uit geweest zijn, had ik het direct gelezen. Sprookjes + science fiction = zalige cocktail! Ik moest mij een beetje inhouden om dit boek niet in één ruk uit te lezen, want ook Scarlet is een geweldig boek. Naast Scarlet las ik ook nog twee novella's (kortverhalen) uit The Lunar Chronicles: Glitches & The Queens Army. Vooral het laatste verhaal vond ik leuk, omdat het een diepere kijk biedt op de geschiedenis van één van de personages uit Scarlet.

Wat hebben jullie de laatste tijd nog gelezen? Iets dat jullie mij zouden aanraden? (Also, in september haalde ik mijn Goodreads challenge om 30 boeken te lezen dit jaar, iets waar ik wel trots op ben, want vorig jaar haalde ik die dertig boeken helemaal niet. :))

3 opmerkingen:

  1. Wat een super leuk lijstje!
    En wauw wat knap dat je de dertig boeken van de dertig hebt gehaald! Ik zit nu op 12 geloof ik, ook van de 30, haha!
    Ah, ik vind het echt leuk om te lezen. En ik ga in ieder geval Ready Player One en Miss Peregrine's Home for Peculiar Children toevoegen aan mijn to-read lijst op Goodreads! Jeej :).
    De laatste tijd lees ik erg veel door elkaar haha, voor ieder moment wat wils. Nu heb ik binnen een paar dagen De Reünie van Simone van der Vlugt uitgelezen, zelden lees ik een boek zo snel uit. En nu ben ik in Blauw Water van haar begonnen, wat ook erg spannend is en waarvan ik weet dat ik 'm net zo snel uit heb. Verder lees ik 'Dieren Eten', 'Wildwoud' (waar ik aan het begin van het jaar mee begonnen ben en nu weer mee verder ga) en 'Een Tafel Vol Vlinders', waarvan ik nog niet weet wat ik ervan vindt. Van Dieren Eten ook niet haha, het liefst ga ik gewoon door met Blauw Water en haal ik daarna al haar boeken uit de bieb ;).
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa jij hebt het ook gehaald! Ik ook al, dus heb mijn goal nu 'verlegd' naar 40 boeken, kwestie van er toch nog een uitdaging in te laten voor de rest van het jaar. Ben superbenieuwd naar Ready Player One, die staat al een tijdje op mijn lijst. Denk dat ik het boek ook wel echt zal kunnen smaken! Favorietje: Wouter Deprez en de brieven aan zijn zoon (deel 1 en deel 2 las ik al en stalen mijn hart, zo lief!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook getwijfeld om mijn doel te verleggen, maar als ik mijn nieuw doel niet zou halen zou ik te teleurgesteld zijn en ik zou wellicht ook te veel stressen om het te halen. 30 boeken was mijn doel dit jaar en nu kan ik zien hoe ver ik raak (om te checken of 52 voor volgend jaar mss haalbaar is) + het eerste boek van de Game of Thrones beginnen lezen zonder dat ik mij moet opjagen. :)

      'k Ga die Wouter Deprez's eens moeten zoeken in de BIb, 'k heb er ondertussen al zo vaak iets over gehoord en gelezen...

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.