zondag 7 september 2014

Last Week [10]

It's 9pm when I'm writing this and it's the first time this weekend I've had time to sit down and write. I had a wonderful busy and fun weekend. I celebrated the Boy's birthday on Saturday. We ate we to much homemade and very tasty food and watched Nightmare on Elm Street because that movie came out the same year as the Boy was born. Although we've quite a bit of dead animals in our house, I'm still easily freaked out be horror movies, even when the blood is so obviously fake and the special effects are laughable. After a night of bad dreams I went to the flea market in the morning. In the afternoon there was more celebrating, since my dad also had his birthday this week. Suddenly it was 9pm and I still had to write my post!

Een beetje een hele late versie van mijn Last Week post vandaag, maar daar heb ik een (paar) goede redenen voor. Zo vierde ik zaterdag samen met het Vriendje zijn dertigste verjaardag door ons gigantisch vol zelfgemaakt en super lekker eten te proppen. Om de avond af te sluiten keken we een film uit het jaar '84: Nightmare on Elm Street. Ook al ligt er hier een kleine collectie dooie beesten, ik kan echt absoluut totaal niet tegen horror films. Zelfs jaren '80 horror films met lachwekkende special effects en waterig nep-bloed. Na een nacht slecht slapen, trok ik deze morgen naar de rommelmarkt in het Prinsenhof, sowieso altijd enorm gezellig. 's Middags mocht ik mij alweer volproppen met lekker eten, want mijn papa vierde ook dit weekend. En zo komt het dat ik hier om 21u mijn post zit te typen. Mijn tekentablet heb ik niet bij, dus het is er eentje zonder extra illustraties deze week.

At the end of August I had to study for my last resit. I absolutely hated it, since I'd been working on assignments for the whole of summer. Motivation level -9000. I think I did well enough (I will know on Tuesday). One of the first things I did after putting away my course books was giving a little love to my indoor plants. They've been dying for bigger pots and fresh earth the past months.

Ik studeerde (met grote tegenzin en extreem weinig enthousiasme) voor mijn laatste herexamen. Normaal gezien zou dat goed genoeg moeten geweest zijn (als ge al twee maand tijdens de vakantie aan opdrachten en taken hebt zitten prullen, is dat alles waar ge nog naar wilt streven), maar dat weet ik normaal dinsdag officieel. Na de examens leefde ik mij uit met aarde en bloempotten, want mijn planten smeekten al maanden om wat aandacht en verse voeding.

I bought the "Blogboek", a book written by a Belgian bloggers about the ins and outs of blogging. I didn't plan on buying it so soon, but when I was skimming through the book in the bookstore it was just to good to leave behind. I also got a shitload of books on my doormat in August. I already wrote about all my new books in my bookhaul blogpost.

Ik ben duidelijk in de ban van boeken. Ik kocht het Blogboek na een bladersessie in de Fnac, veel eerder dan ik eigenlijk van plan was. Het zag er gewoon te goed uit om te laten liggen. In Augustus landde er ook nog een stapel boeken op mijn deurmat (de postbode noemt mij ondertussen als bij verkleinnaam), maar daar schreef ik al alles over in mijn bookhaul blogpost.

Last Friday the Boy treated his collegues to freshly baked cakes, which I still had to bake the night before at 11pm. Why does baking cakes take so long? :p The last pic is from this morning, when I went to the flea market in the Prinsenhof in Ghent. Apart from the nice location, it's also a very sociable and pleasant market, which lots of great goods. I didn't buy much though, I'll show my finds probably later this week.

Vrijdag trakteerde het Vriendje zijn collega's op zelfgebakken cake, cake die ik de avond daarvoor nog veel te laat in de oven stak (waarom moet dat ook zo lang bakken?). En zoals ik al zei, vanmorgen trok ik naar de rommelmarkt in het Gentse Prinsenhof, volgens mij nog steeds de gezelligste rommelmarkt ter wereld.

2 opmerkingen:

  1. Super leerrijk dat blogboek, zeker voor een beginneling als ik. En ik was van plan ook naar de rommelmarkt te gaan, maar ik was het gewoon vergeten. Zooo stom van mij. Tja, next year.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, idd volgend jaar is een nieuwe kans! :)
      En dit weekend zijn er wellicht ook erg leuke rommelmarkten in en rond Gent.

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.