donderdag 21 augustus 2014

School Projects [07]

Today I had my resit Graphic Design. I spent the past weeks working hard at my assignment, I even stopped blogging completely so I could finish everything in time. Luckily it was so worth it, because I passed my exam!

Ik had nog maar net mijn blog en al zijn geweldige opties tot het maken van blogposts herontdekt en plotseling begon het einde van augustus in zicht te komen. Ik liet spontaan mijn blog vallen en smeet mij volledig op mijn tweede zit opdracht voor Graphic Design. Aan al diegenen die hier dagelijks bleven een kijkje nemen: dank u daarvoor, 't was leuk om te zien dat mijn bezoekersaantallen niet in de single digits gingen. :D Het complete negeren van mijn blog (op het occasioneel dromerig staren naar een nieuwe blogberichtpagina na) leverde gelukkig wel op. Geen fiasco deze keer zoals in de eerste zit (iets met uit frustratie beginnen huilen omdat je al uw werk slecht vind en niets positief kunt zeggen), maar een enthousiaste spraakwaterval. Deze keer wou ik mijn werk echt verkopen, aangezien ik er deze keer ook echt blij met was. Alles was af, alles raakte geprint (van de nieuwe opdracht toch ;)) en alles staat hieronder online. En jup, deze keer ben ik er door! ^-^

A little something about my assignment: we needed to make a campaign about a celibrity graphic designer to promote his new art exposition. I picked Shepard Fairey (the one who made the Obama "HOPE" posters). We needed to make a bunch of things: a logo, an add for a magazine, a poster, a ticket for the the exposition, a foldable brochure, a website design, a booklet about the show and a information poster about the designer. I had quite some fun making all these things (and a lot of stress)

Misschien nog een klein woordje uitleg over de opdracht. We moesten een campagne (afvertentie, affiche, vouwfolder en een logo) maken voor een didactische tentoonstelling van een grafische beroemdheid. Ik koos voor street artist en graphic designer Shepard Fairey (bekend van zijn Obama "HOPE" poster). Naast de campagne moesten we ook een brochure maken voor de tentoonstelling waarbij een didactische poster hoorde. Ook het toegangsticket en de responsive website (op basis van een bestaande site) moesten we ontwerpen)

2 opmerkingen:

  1. Supervet! Kan mij voorstellen dat daar véééle uren werk heeft in gekropen. Maar 't is het waard geweest hé, woep woep erdoor! Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ken er niet veel van, maar kan geloven dat dat veel werk was. Superleuk dat je geslaagd bent !

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.